Comunicate de Presă Mazda / Evenimente Mazda BDT
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Mazda și evenimente Mazda BDT.
20 Mai 2020
Mazda începe producția modelului MX-30, prima mașină electrică a companiei.
Pe 19 mai 2020, compania a început producția noului model Mazda MX-30, primul vehicul electric Mazda, la uzina Ujina Nr.1 din Hiroshima, Japonia. Elegant și versatil, MX-30 a fost creat ca răspuns la cererea tot mai mare de vehicule electrice în rândul clienților conștienți de problemele cauzate de poluare în Europa.
Mazda MX-30 este echipată cu noua tehnologie pentru propulsie electrică de la Mazda, e-Skyactiv. Trenul de rulare cu tracțiune față este format dintr-un motor electric de 107kW (145 PS) ce funcționează pe curent alternativ și o baterie litiu-ion de 35,5kWh, echipând noul SUV cu o autonomie de condus de aproximativ 200km (WLTP combinat).
Dimensiunile oferă echilibrul optim între autonomia care asigură confort șoferului și emisiile de CO2 din perspectiva LCA (Life-Cycle Assessment), iar bateria sistemului poate fi încărcată în proporție de 80% după aproximativ 40 de minute folosind încărcătoarele DC (curent continuu).
MX-30 Skyactiv-Vehicle Architecture a fost special conceput pentru a completa comportamentul rutier prietenos inerent al vehiculului. În combinație cu tehnologiile de siguranță i-Activsense, noul SUV oferă șoferilor o experiență de condus unică, liniștită și fără probleme, care a fost o cerință importantă pentru inginerii noștri. Vehiculul trebuie să fie condus cu aceeași plăcere ca oricare alt model Mazda.
Filosofia noastră de design Kodo, care a câștigat numeroase premii, se regăsește și în noua direcție a companiei în materie de trenuri de rulare. Stilul său simplu accentuează frumusețea noului MX-30 ca o masă unitară, în timp ce ușile centrale fără stâlp de tip freestyle și suprafața vitrată fac cabina să pară mult mai spațioasă și liberă.
Interiorul excelent din punct de vedere ergonomic are un cockpit centrat pe șofer, o consolă centrală suspendată, primul panou central Mazda cu ecran tactil de șapte inch pentru controlul funcțiilor aerului condiționat și o gamă de materiale noi, ecologice, cum ar fi pluta și țesătura de pe ușă care încorporează fibre din sticle de plastic reciclate.
Mazda MX-30 o să ajungă începând din această toamnă și la dealerii din Europa. Modelul poate fi comandat de acum.
MX-30 WLTP consumul de energie electrică: 14,5-19,0 kWh/100km; Autonomie: 200-262 (în oraș); WLTP emisiile de CO2: 0 g/km
MX-30 NEDC consumul de energie electrică: 16,0 kWh/100km (combinat); Autonomie: 237-298 (în oraș); NEDC emisiile de CO2: 0 g/km
Mazda începe producția modelului MX-30, prima mașină electrică a companiei.
Pe 19 mai 2020, compania a început producția noului model Mazda MX-30, primul vehicul electric Mazda, la uzina Ujina Nr.1 din Hiroshima, Japonia. Elegant și versatil, MX-30 (…)
8 Apr 2020
MAZDA MX-30 – modelul electric care se conduce la fel ca o mașină cu motor termic.
Primul model electric de serie Mazda, MX-30, se prezintă cu o serie impresionantă de dotări începând de la versiunea standard. Mazda a anunțat toate variantele de echipare pentru MX-30 și pachetele ce pot fi adăugate, doritorii având la dispoziție un nivel ridicat de personalizare. Pe lângă atributul cheie, de a oferi șoferului aceleași senzații ca într-o mașină cu motor cu ardere internă, Mazda MX-30 etalează o versiune specifică a limbajului de design Kodo și cele mai noi tehnologii de confort și siguranță.
SUV-ul de oraș Mazda MX-30 poate fi comandat în România în trei variante de echipare: GT, GT Plus și în ediția specială de lansare. Adițional, cei care doresc și mai mult confort și dotări superioare, pot opta pentru pachetele de personalizare Luxury Vintage, Luxury Modern, Premium și pot adăuga trapa. Indiferent de nivelul de echipare, Mazda MX-30 reprezintă un etalon în materie de calitatea asamblării și design auto interior, încadrându-se perfect în noua generație de modele Mazda.
Încă din echiparea standard, al cărei preț de pornire este 33.490 de euro (TVA inclus), noua Mazda MX-30 oferă numeroase dotări din categoria premium: jante de aliaj de 18”, faruri și stopuri cu LED, display color central de 8,8” cu sistemul MZD Connect, proiecție laser pe parbriz, indicatoare de bord digitale pe ecran de 7”, centru de comandă HMI, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată, geamuri electrice, conectivitate Bluetooth, Apple Carplay și Android Auto, recepție radio digitală (DAB), sistem audio cu 8 difuzoare, sistem de navigație, senzori de parcare față/spate și cameră video pentru marșarier, senzori de ploaie și lumină și sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. În ceea ce privește sistemele de siguranță activă cel mai nou model Mazda integrează un set cuprinzători dintre cele mai noi tehnologii ale producătorului, cum ar fi e-GVC Plus, asistență la plecarea din pantă, pilotul automat adaptiv și asistentul inteligent de accelerare, sistemul de alertă a șoferului, asistentul inteligent de frânare cu funcția de detectare a pietonilor, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistemul de control automat al fazei lungi precum și sistemul E-Call pentru urgențe și alarma de efracție.
Ediția specială de lansare le va oferi doritorilor un plus de confort și de eleganță integrând dotări din pachetele Luxury: jante de aliaj de 18” în nuanța argintiu aprins, vopsea Ceramic metalizat, faruri LED adaptive cu spălător, oglinzi electrice și rabatabile automat, scaun șofer electric și scaune față încălzite, geamuri spate fumurii, ornamente de plută pe portiere și un set specific de ornamente pentru interior și exterior și oglindă interioară electrocromă fără ramă. Totodată, ediția de lansare Mazda MX-30 este dotată standard, în funcție de preferințele posesorului, cu tapițerie Luxury Modern sau Luxury Vintage. Interiorul Luxury Modern combină pielea sintetică albă cu un amestec de țesături de mai multe culori și plută pentru un sentiment de prospețime și noutate, în timp ce varianta Luxury Vintage reprezintă un mix între pielea sintetică de culoare închisă cu o țesătură de culoarea denimului și plută, de asemenea într-o nuanță închisă, pentru o senzație de căldură și confort.
Pentru a atinge nivelul maxim de confort pe care îl poate oferi noul MX-30, pachetul Premium adaugă sistemul BOSE cu 12 difuzoare și un nou set de sisteme de siguranță activă: sistemul de monitorizare 360°, sistemul de alertă șofer cu cameră, funcția suport croazieră și trafic, sistemul de avertizare la deplasarea în marșarier și asistentul inteligent de frânare pentru spate.
Mazda MX-30, ale cărei dimensiuni sunt foarte similare cu ale Mazda CX-30, include în premieră platforma de rulare e-Skyactiv de la Mazda care prezintă o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Motorul electric alimentat de aceasta poate produce 143 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. Astfel, modelul poate ajunge de la 0 la 100 de km/h în 9,7 s, viteza maximă fiind de 140 km/h. Autonomia maximă conform standardului WLTP este de 200 km, ceea ce poate asigura necesarul de energie pentru mai multe zile, studiile arătând că un șofer european parcurge în medie aproximativ 50 km/zi.
Modelul este oferit cu o garanție de 3 ani în limita a 100.000 de km, în timp ce bateria va beneficia de 8 ani în limita a 160.000 de km. Mazda MX-30 poate fi comandată deja la toți dealerii Mazda din România, primele unități urmând să fie livrate în a doua jumătate a anului. SUV-ul electric poate fi comandat și prin programul Rabla, fiind eligibil și pentru Ecotichet.
Prețuri
e-Skyactiv/GT | 33.490 euro |
e-Skyactiv/GT Plus | 34.090 euro |
e-Skyactiv/Ediție Lansare/Luxury Vintage | 33.990 euro |
e-Skyactiv/Ediție Lansare/Luxury Modern | 33.990 euro |
Niveluri de echipare
GT · Jante Aliaj 18″ (215/55/R18) · Faruri LED – fără spălător · Stopuri cu LED · Display color 8,8″ (MZD Connect) · Afișaj color proiectat pe parbriz · Cadran bord digital 7″ · Centru de comandă HMI · Lumini LED Interior · Volan îmbrăcat în piele · Climatizare automată · Frână de mână electrică + Funcție Auto Hold · Geamuri electrice față · Airbag-uri frontale, laterale, cortină & genunchi șofer · Auto blocare uși după pornire · Sistem de asistență la plecarea în pantă · DSC + e-GVC Plus · Pilot automat adaptiv + Asistent accelerare inteligent (MRCC/ISA) · Sistem de alertă șofer fără cameră (DAA) · Asistent inteligent de frânare (SCBS) – cu detectare pietoni (AEB) · Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM) · Sistem recunoaștere semne trafic (TSR) · Sistem asistență / menținere depășire bandă (LDWS / LAS) · Sistem control automat fază lungă (HBC) · Asistență la trafic în viraj · Senzor parcare față / spate · Senzori de ploaie & lumină · Cameră video marșarier · E-Call · Sistem monitorizare presiune pneuri · Alarmă efracție · Sistem de Navigație integrat · Sistem audio cu 8 boxe · DAB · Bluetooth · Carplay + Android Auto | GT Plus (în plus față de GT) · Spălător faruri · Oglinzi încălzite, electrice și rabatabile · Lumini de curtoazie parasolare · Priză electrică față (150W) · Cotieră Spate · Scaune față încălzite · Volan încălzit · Oglindă interioară electrocromă (cu ramă) · Parbriz degivrat în zona ștergătoarelor · Smart Key (acces fără cheie) · Oglindă exterioară șofer electrocromă
|
EDIȚIE LANSARE (în plus față de GT) · Jante Aliaj 18″ (215/55/R18) – Argintiu aprins · Faruri LED adaptive · Spălător faruri · Capace oglinzi – în culoarea caroseriei · Oglinzi electrice & rabatabile automat · Geamuri fumurii spate · Concept scaune Luxury Modern / Luxury Vintage (opțional) · Scaune față încălzite · Ornamente Design interior & exterior · Ornamente uși – plută · Scaun acționat electric (șofer) · Scaun șofer cu memorie · Memorie oglinzi exterioare & afișaj parbriz · Oglindă interioară electrocromă (fără ramă) |
Pachete de dotări
LUXURY MODERN – 1.500 euro · Jante de aliaj argintiu deschis · Faruri LED adaptive · Geamuri fumurii spate · Update design ext & int · Oglindă interioară electrocromă (fără ramă) · Concept scaune Luxury Modern · Scaun șofer reglabil electric · Scaun șofer cu memorie · Memorie oglinzi ext & afisaj parbriz · Ornamente uși – plută · Cotieră centrală cu cusături · Panouri uși cu cusătură | LUXURY VINTAGE – 1.500 euro · Jante de aliaj argintiu deschis · Faruri LED adaptive · Geamuri fumurii spate · Ornamente Design interior & exterior · Oglindă interioară electrocromă (fără ramă) · Concept scaune Luxury Vintage · Scaun șofer reglabil electric · Scaun șofer cu memorie · Memorie oglinzi exterioare & afișaj parbriz · Ornamente uși – plută · Cotieră centrală cu cusături · Panouri uși cu cusătură |
PREMIUM – 1.000 euro · Sistem monitorizare 360° · Sistem alertă șofer – cu cameră (DAA+) · Funcție suport croazieră & trafic · Alertă trafic față · Sistem audio BOSE 12 difuzoare · Sistem avertizare deplasare marșarier (RCTA+) · Asistent inteligent de frânare – spate (SCBS-R) | TRAPĂ – 1.000 euro |
Gamă culori
Alb arctic | Inclusă în preț |
Negru Jet | 500 euro |
Ceramic (inclusă în preț pentru ediția de lansare) | 500 euro |
Gri Polimetal | 500 euro |
Gri Machine | 650 euro |
Roșu Soul Crystal – 3 tonuri | 2.000 euro |
Gri Polimetal – 3 tonuri | 1.500 euro |
Ceramic – 3 tonuri | 1.500 euro |
Specificații*
Capacitate | 5 persoane |
Lungime × lățime × înălțime | 4.395 mm × 2.035 mm × 1.555 mm |
Ampatament | 2.655 mm |
Masă totală | 2.108 kg |
Greutate netă (fără șofer) | 1.645 kg |
Gardă la sol | 130 mm |
Volum portbagaj în configurație cu 5 locuri (cu/fără sistem Bose) | 341/366l |
Dimensiuni anvelope | 215/55R18 |
Putere maximă kW/CP | 105 / 143 |
Cuplu maxim | 265 Nm |
Putere electrică totală (capacitatea bateriei) | 35,5 kWh |
Greutate baterie | 310 kg |
Viteză maximă | 140 km/h |
Accelerație 0-100 km/h | 9,7 s |
Consum curent | 19 kWh /100 km |
Autonomie WLTP | 200 km |
Emisii CO2 | 0 g/km |
* Datele prezentate au caracter provizoriu până la omologare.
MAZDA MX-30 - modelul electric care se conduce la fel ca o mașină cu motor termic.
Primul model electric de serie Mazda, MX-30, se prezintă cu o serie impresionantă de dotări începând de la versiunea standard. Mazda a anunțat toate variantele de echipare pentru MX-30 și pachetele ce pot fi adăugate, doritorii având la dispoziție (…)
6 Apr 2020
Mazda aniversează centenarul cu o ediție specială
Pentru a marca a 100-a aniversare a companiei, Mazda a lansat o ediție specială, disponibilă pe întreaga gamă, care sărbătorește unicitatea primei sale mașini de pasageri, R360 Coupe.
Multe dintre caracteristicile R360 Coupe, cum ar fi tehnologia de vârf, atenția asupra detaliilor de proiectare și o experiență excelentă la volan, încă se regăsesc la fiecare model Mazda de astăzi, încântând fanii din întreaga lume.
Edițiile aniversare vor avea culoarea albă și vișiniu cu două tonuri care au făcut ca R360 Coupe să fie un adevărat succes atunci când a fost lansat, în 1960, și vor avea câteva elemente unice, specifice aniversării de 100 de ani.
Mazda R360 Coupe (1960)
R360 Coupe a fost primul vehicul de pasageri Mazda și a avut un succes imediat datorită stilului său unic, futurist, manevrabilității excelente și prețurilor competitive, oferindu-le multor persoane prima lor experiență în ceea ce privește libertatea de a deține o mașină. Modelul avea un motor cu patru cicluri, fără precedent în mașinile de clasă mini de pasageri ale vremii, transmisie automată și accent pe reducerea greutății pentru a spori plăcerea șoferului, o caracteristică a tuturor mașinilor Mazda de astăzi.
Ediția specială de 100 de ani Mazda (2020)
La nivelul întregii game Mazda, clienții vor putea să își aleagă modelele aniversare cu burgundul în două tonuri și alb, plus multe detalii unice, inclusiv capacele centrale ale jantelor unice care prezintă sigla aniversară de 100 de ani.
Edițiile speciale vor include:
• Covorașe cu sigla de 100 de ani
• Tetiere cu sigla 100 de ani în relief
• Mochetă vișinie pentru podea
• Cheie cu sigla aniversară prezentat într-o casetă de ediție specială
• Capace centrale de jante cu logo-ul 100 de ani
• Logo aniversar pe bara de protecție față
• Culoare exterioară alb snowlake mica
Modelele ediției speciale au ieșit la vânzare astăzi în Japonia și vor fi disponibile pentru comanda clienților în toată Europa începând cu toamna anului 2020.
Mazda aniversează centenarul cu o ediție specială.
Pentru a marca a 100-a aniversare a companiei, Mazda a lansat o ediție specială, disponibilă pe întreaga gamă, care sărbătorește unicitatea primei sale mașini de pasageri, R360 Coupe (…)
3 Feb 2020
Mazda2 2020 – mai multă personalitate.
Versiunea actualizată a Mazda2 își face debutul european și se prezintă cu un exterior mai sofisticat și cu un interior mai rafinat, mai confortabil și mai accesorizat. Modelul subcompact etalează și cele mai noi tehnologii Mazda, cum ar fi sistemele Mild-Hybrid și i-stop actualizat, cu rol în reducerea consumului de combustibil, și G-Vectoring Control Plus, care contribuie la o experiență de condus mai dinamică și mai sigură, ambele disponibile standard.
Modificările de la exterior includ spoilere, faruri LED și stopuri redesenate, noua grilă frontală specifică Mazda și jante noi de aliaj de 16”. Totodată, aripa cromată caracteristică gamei a fost extinsă pentru un aspect frontal mai dinamic și mai îndrăzneț. Calitatea resimțită la exterior se reflectă pe deplin și în habitaclu, unde Mazda2 propune noi variante de combinații pentru tapițerie și materiale premium. Astfel, pe varianta de echipare de top, Takumi Plus, tapițeria din piele este disponibilă într-o combinație de albastru și gri, care își schimbă nuanța în funcție de lumină, în timp ce pe nivelurile Challenge și Takumi tapițeria textilă propune un joc de nuanțe de negru și maro. Versiunea de tapițerie va dicta și culorile și anumite materiale de pe portiere, bord, inelele fantelor de ventilație și de pe punctele de sprijin pentru genunchii ocupanților locurilor din față.
Scaunele au fost redesenate pentru a fi mai comode și mai ergonomice, în timp ce interiorul a câștigat și la capitolul insonorizare prin adoptarea unor noi materiale și tehnici de antifonare. În mod standard modelul este echipat cu aer condițonat manual, buton pornire motor, sistem de pilot automat, volan îmbrăcat în piele cu comenzi audio, conectivitate Bluetooth®, manetă schimbător îmbrăcată în piele, oglinzi exterioare în culoarea caroseriei și geamuri electrice față/spate. Confortul poate fi sporit în funcție de nivelul de echipare și mulțumită volanului încălzit, oglinzii retrovizoare electrocrome, conectivității CarPlay și Android Auto, scaunelor față încălzite, unității de comandă HMI și ecranului tactil de 7”.
Sub capota versiunii 2020 Mazda2 regăsim motorul Skyactiv-G pe benzină de 1.5l și 90 CP care asigură o accelerație de 9,8 secunde de la 0 la 100 km/h în condițiile unui consum combinat de 4,1l/100 km (în regim NEDC). Motorul poate fi conectat la o transmisie manuală cu șase rapoarte.
Din punctul de vedere al siguranței, Mazda2 2020 este dotată standard cu faruri adaptive, sistem de asistență la plecarea din rampă, senzori de monitorizare a presiunii din pneuri și sistem de control al tracțiunii. Opțional se adaugă senzori de parcare și cameră video pentru marșarier, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la deplasarea în marșarier și asistentul inteligent de frânare în oraș.
Listă preţuri
Model | Preţ (cu TVA inclus) |
Mazda2 G90 Challenge | 14.190 € |
Mazda2 G90 Takumi | 16.190 € |
Mazda2 G90 Takumi Plus | 16.690 € |
Vopsea metalizată | 340€ |
Vopsea metalizată Gri Machine | 480€ |
Vopsea metalizată Red Soul Crystal | 620€ |
Niveluri de echipare
CHALLENGE
| TAKUMI (în plus faţă de CHALLENGE)
|
TAKUMI PLUS (în plus faţă de TAKUMI)
|
Motor | SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) | |
Cilindree | cm3 | 1496 |
Putere maximă | kW(CP)/rpm | 66(90)/6.000 |
Cuplu maxim | Nm/rpm | 148/4.000 |
Raport compresie | 13:1 | |
Volum rezervor | l | 44 |
Norme de emisii | Euro 6d |
Performanţe şi mase | SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) | |
Transmisie | 5MT | |
Viteză maximă | km/h | 183 |
Acceleraţie 0-100 km/h | s | 9,8 |
Consum de combustibil – urban | l/100km NEDC | 4,8 |
Consum de combustibil – extra urban | 3,7 | |
Consum de combustibil – combinat | 4,1 | |
Emisii CO2 | g/km | 94 |
Consum de combustibil – scăzut | l/100km WLTP | 6,4 |
Consum de combustibil – mediu | 4,9 | |
Consum de combustibil – mare | 4,5 | |
Consum de combustibil – foarte mare | 5,9 | |
Consum de combustibil – combinat | 5,3 | |
Emisii CO2 | g/km | 120 |
Masă cu şofer (75 kg) | kg | 1.100-1.151 |
Masă maximă admisă | kg | 1.536 |
Dimensiuni | ||
Lungime | mm | 4.070 |
Lăţime | mm | 1.695 |
Înălţime | mm | 1.515 |
Ampatament | mm | 2.570 |
Volum portbagaj | l | 250 |
Volum portbagaj cu bancheta spate rabatată | l | 882 |
Mazda2 2020 - mai multă personalitate.
Versiunea actualizată a Mazda2 își face debutul european și se prezintă cu un exterior mai sofisticat și cu un interior mai rafinat, mai confortabil și mai accesorizat. Modelul subcompact etalează și cele mai noi tehnologii Mazda (…)